معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، به ۴۴۷ مورد رسیده است.
کد خبر: ۸۸۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 27 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استودیو سلامت دانشگاه، درباره آخرین آمار مربوط به کروناویروس با اشاره به درگذشت ۱۲ هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، هم اکنون به ۴۴۷ مورد رسیده است.

او با اشاره به بررسی بیش از ۲۰۸ هزار نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان فارس، آخرین آمار مبتلایان را ۳۰ هزار و ۵۷۶ مورد دانست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: آمار بیماران مشکوک به کرونا و علامت دار بستری در مراکز درمانی استان فارس هزار و ۳۱۱ نفر است که از این تعداد، ۱۱۳ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

او با اشاره به آمار بهبودیافتگان بیماری کرونا، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲۶ هزار و ۲۵۷ نفر از مراکز درمانی استان ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان ۲ توصیه مهم برای مصونیت در برابر کروناویروس اظهار کرد: یکی از دلایل مهم افزایش شیوع این بیماری در استان، افزایش سفر به ویژه به استان‌ها جنوبی کشور و یا سفر‌های ساکنان این استان‌ها به فارس بوده که امیدواریم مردم استان همانند ایام نوروز، از سفر‌های غیرضروری خودداری کرده و در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

تاثیر استفاده از ماسک در کاهش بیماری کرونا


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ارزیابی‌های اساتید گروه اپیدمیولوژی دانشگاه، از تاثیر استفاده از ماسک در کاهش موارد بستری تا ۶۰ درصد و کاهش موارد مرگ و میر تا ۷۰ درصد، در هنگام خروج از منزل خبر داد.

همتی از عموم مردم استان فارس دعوت کرد تا با همکاری در این اقدامات ساده، در کمک به مهار این بیماری، مشارکت داشته باشند.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار